ChEck BMI (Body MaSS InDeX) AnDa

 BMI

Keputusan BMI

Jika BMI Anda:

kurang dari 19 = KURANG BERAT BADAN
20 - 25 = NORMAL / IDEAL
26 - 30 = BERAT BADAN BERLEBIHAN
31 ke atas = OBESE

Friday, May 8, 2009

SoALAN LaZiM..FAQ

PRODUK
1. Apakah S.I.Y?
S.I.Y atau Slim it yourself merupakan produk pelangsingan dan merupakan penghapus lemak paling berkesan, dimana ia menggunakan Teknologi Cecair nano kritikal dari Jepun. Ia terbukti berkesan menghapuskan lemak secara efektif dan memberikan hasil yang berkekalan.

2.Adakah S.I.Y selamat digunakan?
Ya,S.I.Y diperbuat herba segar dan ia adalah 100% semulajadi tanpa sebarang bahan pengawet,pewarna dan bahan kimia. Ia terbukti selamat dan berkesan.


3.Adakah S.I.Y telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia? Apakah nombor MAL S.I.Y? Adakah S.I.Y Disahkan HALAL?
S.I.Y telah pun mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. S.I.Y tidak memerlukan nombor MAL kerana ia dikelaskan sebagai makanan, bukan ubat seperti produk pelangsingan lain yang terdapat di pasaran. S.I.Y telah disahkan HALAL


4. Siapakah yang sesuai menggunakan S.I.Y?
S.I.Y sesuai untuk mereka yang berumur 16 tahun ke atas, TIDAK mengandung, TIDAK mengambil ubat dan TIDAK berada didalam rawatan.


5. Bagaimana dengan kesan sampingan?
S.I.Y adalah makanan semulajadi. Ia bebas kesan sampingan. Ia tidak akan merosakkan jantung, buah pinggang dan organ dalaman anda seperti produk pelangsingan yang menggunakan bahan kimia berbahaya.

6. Bagaimana cara pengambilan?
S.I.Y jus siang (label merah) perlu di ambil selepas sarapan pagi dan jus malam (label hitam) perlu di ambil sebelum tidur.


7. Apakah pantang larang sepanjang pengambilan S.I.Y?
Semasa tempoh pengambilan S.I.Y, tiada pantang larang yang dikhususkan. Walaubagaimanapun, untuk kesan yang optimum, anda digalakkan untuk mengurangkan pengambilan makanan berlemak dan tinggi karbohidrat, dan juga pengambilan air berkarbonat, alkohol dan minuman manis. Jus segar tanpa gula dibenarkan.


8. Apa yang perlu dilakukan semasa pengambilan S.I.Y?
Di dalam tempoh pengambilan S.I.Y, anda HENDAKLAH perbanyakkan minum air, 2-3 liter sehari bagi mendapatkan kesan dan membolehkan S.I.Y bertindak. Anda juga digalakkan untuk melakukan senaman ringan atau bersauna untuk mendapatkan hasil yang optimum


9. Jika saya ingin berpuasa, adakah saya masih boleh mengambil S.I.Y?
S.I.Y memerlukan anda untuk meminum air sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari bagi membolehkan ianya bertindak. Sepanjang tempoh berpuasa, anda tidak digalakkan untuk mengambil S.I.Y kerana anda akan kurang minum air dan dikhuatiri S.I.Y tidak dapat bertindak semaksima mungkin.


10. Apakah Fungsi Jus Siang & Jus Malam?
Jus Siang adalah lebih pekat dan ia bertindak secara intensif untuk membakar lemak degil selama 24 jam sehari.
Jus Malam lebih cair dan ia bertindak merawat badan serta merawat sembelit. Ia akan membuang segala lemak dan toksin yang telah dibakar oleh Jus Siang pada keesokan hari.


11. Adakah fungsi lain S.I.Y selain dari untuk pelangsingan badan?
S.I.Y diperkaya dengan pelbagai herba segar dan ia juga adalah sebagai makanan kesihatan yang dapat membantu kesegaran dan mengekalkan kesihatan tubuh anda.


12. Saya mempunyai berat badan ideal. Tetapi saya mempunyai selulit dan perut buncit. Dapatkah S.I.Y membantu?
S.I.Y dirumuskan bukan hanya untuk menurunkan berat badan anda, tetapi juga membuang segala lemak berlebihan ditubuh badan anda. Bahan aktif S.I.Y akan bertindak menghapuskan lemak yang tidak diperlukan tanpa memberi kesan penurunan berat badan yang melampau serta membahayakan anda.


13. Berapa lama saya dapat melihat keberkesanan S.I.Y?
Dengan penggunaan sekotak sahaja (10 hari) anda bakal merasakan perbezaannya. Namun demikian, ia bergantung kepada badan anda dan keputusan adalah berbeza bagi setiap individu. Ada yang kehilangan berat dahulu dan ada yang mengalami pengurangan inci.


14. Adakah S.I.Y benar-benar berkesan?
Ya! Ia dapat dibuktikan dengan testimoni dari pengguna S.I.Y sendiri yang mengakui keberkesanannya dapat dilihat dalam masa yang singkat. Walaubagaimanapun, hasil adalah bergantung kepada individu.


15. Jika saya berhenti mengambil S.I.Y, adakah berat badan saya akan bertambah secara mendadak?
Inilah keistimewaan S.I.Y. Ia dikhusukan untuk menghapuskan lemak. Jadi,walaupun anda berhenti pengambilanya selepas anda telah mencapai berat ideal anda, ia tidak akan membuatkan berat anda bertambah. Ini kerana, apabila lemak-lemak telah dihapuskan, proses pengumpulan semula lemak-lemak itu tidak akan mengambil masa yang pendek. Ia mungkin mengambil masa sehingga bertahun-tahun!


16. S.I.Y ni merupakan pengganti makanan?
S.I.Y bukan pengganti makanan. Ia diambil selepas makan. Jadi, anda bebas mengambil makanan kegemaran anda dalam kuantiti yang terkawal.

No comments:

Post a Comment